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브랜드/브랜드 스토리

“98%의 유럽에서 판매되는 쉐보레 차량들은 지엠대우에서 만든 겁니다”


이것은 브래넌 웨인 쉐보레 유럽사장이 한국 언론과의 인터뷰에서 한 말입니다.

그와 있었던 45분간의 인터뷰 중 중요 코멘트를 아래에 추려봤습니다.


60년 동안 쉐보레는 콜벳이나 타호 같은 엣지있는 차량을 수입판매만 해왔습니다만, 2004년 쉐보레 브랜드는 대우를 쉐보레 브랜드로 판매할 것이며 경,소형, 준중형 차량의 판매를 시작할 것이라 발표했습니다. 모든 사람들이 비관적인 전망을 내놓았습니다만, 현실은 그렇지 않았습니다.

브래넌 사장에 따르면, 2005년에서 2008년 사이, 판매는 24만대에서 50만6천대로 두 배 이상 상승, 2.3%의 시장점유율을 기록했습니다. 쉐보레는 2007,8년 유럽에서 가장 빨리 성장하는 브랜드가 되었으며, 42개월간 판매기록을 이어갔습니다.

2009년에는 판매가 426,000대로 떨어졌습니다만 이는 전세계를 강타한 경제위기에 기인한 것입니다. 이 위기에도 우리는 2.3%의 시장점유율을 유지할 수 있었습니다. 올해 브래넌 사장은 45만대 이상을 판매, 2.5%의 시장점유율을 달성 할 것으로 보았습니다.

내년 쉐보레 유럽은 7종의 신차를 공개할 예정입니다. 브래넌 사장은 “우리의 포트폴리오를 가장 모던하고 기술적으로 앞서나가며 경쟁력있는 차량들로 구성할 것입니다. 한국 사업장에서의 훌륭한 품질과 지엠대우의 서포트를 바탕으로 이를 해낼 것입니다” 또한, 쉐보레의 유럽에서의 성공에 대한 지엠대우의 중요성에대한 질문에 “98%의 쉐보레 차량은 지엠대우에서 온 것입니다”

브래넌 사장은 유럽에서 쉐보레 판매량을 2015년 혹은 그 다음해, 100만대에 도달할 것이라 예상했습니다. “우리는 25%의 세그먼트에서만 경쟁하고 있습니다만 앞으로 올 신차들로 50%까지 도달할 것입니다” “크루즈(라세티 프리미어)와 스파크 (마티즈 크리에이티브)가 그들 세그먼트에서 판매량이 늘고 있다”고도 말했습니다.



또한 “우리는 전세계에서 쉐보레 브랜드의 성공을 모든 준비가 되어있으며 강력한 성장의 기회를 맞고 있다” “내년에는 브랜드 인지도 및 고객케어에 더욱 집중하려 한다”고 밝혔습니다. 

브래넌 사장은 쉐보레 100주년을 강하게 언급했습니다. 쉐보레에 관한 노래가 600개가 넘는 다는 것을 알고 계시나요? 쉐보레라는 “긍정적이고 자유로운, 디자인과 성능에 관한 열정이 있는” 브랜드로 평가했습니다. 

전 세계에서 8초에 한대씩 쉐보레 차량이 팔립니다. 개인적으로 저는 쉐보레 유럽이 저 숫자를 멀지 않은 미래에 단축할 것이라 믿습니다.



October 1 - "98 percent of Chevrolet Europe products will come from GM Daewoo"

These are the words from Wayne Brannon, President of Chevrolet Europe, spoken to Korean media in a wide-ranging interview this morning.
Here are some highlights from the 45 minute interview with the head of Chevrolet Europe.

Chevrolet cars were sold in Europe for 60 years mostly as imported expressive cars, like the Corvette and Tahoe. However in 2004, Chevrolet announced that it would change Daewoo cars to Chevrolet and would begin selling mini, small and compact cars. Everyone said this would not work. So what happened?

According to President Brannon, sales more than doubled from 2005-2008 from 240,000 units to 506,000. We attained a 2.3 percent market share. Chevrolet became the fastest growing brand in Europe in 2006, 2007 and 2008. We set 42 consecutive monthly sales records.

Sales in 2009 dropped to 426,000 units because of the global financial crisis. But, we were able to hold our market share at 2.3 percent. This year, President Brannon projected a market share of 2.5 percent on sales of 450,000 units or more.

Next year Chevrolet Europe will launch seven new vehicles and     a clearly enthused Brannon said "we are moving our entire portfolio to be the most modern, technologically advanced, competitive vehicles on the road. We will do this with excellent quality from our operations in Korea and the excellent support we receive from GM Daewoo." Additionally, when asked about the importance of GM Daewoo to fuel Chevrolet Europe's success, he said, "98 percent of all Chevrolet Europe products will come from GM Daewoo."

President Brannon predicted that Chevrolet sales in Europe will hit the one million mark in 2015 or 2016. Why? "Because we only compete in 25 percent of the segments in the market and these new vehicles will get us to the 50 percent mark." Additionally, he said that Cruze and Spark are increasing share in their segments.

Mr. Brannon said, "we have everything in place now for success and the strongest growth opportunity for Chevrolet in the entire world." He said his team will focus next year on increasing brand awareness and customer consideration.

President Brannon also emphasized Chevrolet's 100 years of heritage. Did you know that more than 600 songs have been written about Chevrolet? He characterized the brand as "full of optimism, personal freedom, with a passion for design and performance."

Wow.
Every 8 seconds a Chevrolet is sold somewhere in the world.  On a personal note, I'm confident that Chevrolet Europe will decrease that number in the not too distant future.
Au Revoir

Jay