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브랜드/브랜드 스토리

쉐보레 슈퍼볼 광고들


슈퍼볼이 한국에서는 별로 중요하지 않을 수 있죠. 하지만 미국에서는 그 보다 큰 스포츠 이벤트가 없습니다. 경기를 놓쳤더라도 괜찮습니다. 경기는 지난 일요일에 열렸습니다.(한국시각 월요일 오전 8시)  점수를 말하지 마세요. 전 이제야 반 정도를 봤습니다.

슈퍼볼은 진짜 왕 중의 왕이라 볼 수 있습니다. 스포츠라는 측면에서도 그렇고 당연히 광고 비용에서도 그렇죠. 다른 어떤 것들도 따라오지 못합니다. 요즘은 슈퍼볼 광고를 보는 것이 경기를 보는 것 만큼 재미있습니다.


지엠은 2008년부터 슈퍼볼 광고를 하지 않았습니다. 솔직히 당시 저희가 부딪힌 여러 문제들을 생각하면 옳은 결정이라 볼 수 있습니다.하지만 영화 “폴터가이스트” 의 작은 소녀의 말 처럼 “우리는 돌아왔습니다!!”

저는 새로운 쉐보레 광고를 아주 재미있게 봤습니다. 여러분께 공유하고 싶습니다. 이 광고들은 아주 재미있으면서 동시에 여러분께 우리가 예전과는 다르다 라는 것을 보여줍니다. 우리는 뉴 지엠입니다. 새로온 우리 마케팅 CEO (이전엔 현대에 있었죠) 조엘 이와닉 (Joel Ewanick) 이 마케팅 조직과 대행사들을 혁신하고 그리고 무엇보다 우리에 대한 미국 소비자의 인식을 변화시키는 방식이 좋습니다. 

아래는 간단한 광고소개 입니다. 여러분이 꼭 클릭해서 보셨으면 좋겠습니다.
여러분이 어떻게 생각하시는지도 궁금합니다.

“Chevrolet Misunderstanding” 예, 쉐보레 브랜드가 양로원에서 노인들과 즐거운 시간을 보냅니다. 제 생각엔 30초 부분이 쉐보레 크루즈 에코에 관해서 어떤 단어가 나왔나가 가장 웃긴 것 같습니다.

“Chevrolet Discovery” 이 쉐보레 볼트 광고는 발명과 혁신을 매우 인텔리전트하면서도 재미있는 방식으로 봅니다. 볼트가 완전 쿨하다고 느끼는 건 저뿐인가요?



“Al’s Chevrolet” 이 광고는 흔해빠진 지역 딜러쉽 광고를 기반으로 하고 있지만 깜짝쇼가 준비되어 있습니다. 아주 크고 화난 깜짝쇼 말이죠. 



즐기세요.

Chevrolet Super Bowl Commercials
 
February 8, 2011
Okay, so the Super Bowl may not matter in Korea, but in the U.S., there is not a larger sporting event. So, if you missed it, no problem. It happened on Sunday (Monday 8 a.m. here in Korea). And please don’t tell me the score because I am only half way through the game.
 
But the Super Bowl is truly the “king of kings” in terms of sports, hype, and of course, advertiser spending. Nothing even comes close. These days, watching the Super Bowl commercials is as fun as watching the game.
 
GM has not advertised in the Super Bowl since 2008 and frankly, with the challenges facing us, this was the right decision. But to paraphrase the little girl in Poltergeist, “We’re Baaaack”!
 
I loved the new Chevrolet commercials and I wanted to share them with you. I thought they were funny, entertaining and provide you with glimpse of the notion that we are not the same company that we were before. We are, a New GM. BTW, I love what our new Global Marketing CEO, Joel Ewanick (formerly of Hyundai) is doing in shaking up the marketing operation, our agencies, our company and most of all, how consumers are perceiving us in the United States. 
 
Here is a brief break down and then I urge you to click on the link to watch them yourselves. I’d love to hear what thought about them. 
 
"Chevrolet Misunderstanding:" Yes, Chevrolet is having a little bit of fun with old people in a retirement home. But, I think this 30-second spot is hilarious as residents argue about what is being said in the commercial on the Chevrolet Cruze Eco. 
 
"Chevrolet Discovery": This Chevrolet Volt ad looks at invention and innovation in a intelligent, yet very amusing way. Is it just me or is the Volt super super cool?

"Al's Chevrolet". This ad is based on local car dealer commercials which are a dime a dozen. But, there is a surprise involved…a very big, angry surprise.

Enjoy…
 
Jay