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브랜드/브랜드 스토리

쉐보레 브랜드의 한국 도입을 환영합니다


여러분, 약간은 상투적인 대답이겠지만, 쉐보레 브랜드 도입은 당연한 것입니다.
몇 가지 사실들을 여러분께 말씀 드리겠습니다.




1. 한국 소비자는 쉐보레를 원한다
몇 번의 설문조사를 진행한 결과는 모두 같았습니다. 우리 고객들은 쉐보레 브랜드에 많은 관심을 보였습니다. 90% 이상의 지엠대우 고객들은 쉐보레 브랜드를 알고 있습니다. 우리는 쉐보레 브랜드 관련한 어떠한 광고나 적극적인 홍보활동도 하지 않았습니다만 많은 분들이 이미 브랜드를 알고 있습니다. 하지만 브랜드 인지도 보다 중요한 것은 관심입니다.
저희의 조사에 따르면 3명중 2명은 지엠대우 브랜드보다 쉐보레 브랜드를 더 선호했습니다. 현재 약 반 정도의 라세티 프리미어 오너들은 쉐보레 크루즈로 뱃지를 교체합니다. 그리고 38%의 마티즈 크리에이티브 오너들 역시 쉐보레 스파크로 바꾸죠. 자비를 들여서 브랜드를 바꾸는 겁니다. 단순히 말하면, 고객들은 저희에게 변화를 요구한다고 할 수 있습니다.

여기서 더 말하지 않는 게 좋겠지만, 계속 하도록 하겠습니다.

2. 쉐보레 브랜드는 내수 판매를 증진 시킬 것 입니다.
내수 판매가 훌륭하다고는 할 수 없습니다. 물론 지난 해 시장 3위 자리를 다시 탈환했습니다만, 솔직히 말씀 드리면, 우리는 현재보다 훨씬 더 잘 해야 합니다. 쉐보레 브랜드로 우리는 현재보다 더 많은 세그먼트에서 경쟁하게 될 것입니다.
이것이 의미하는 것은 무엇일까요. 더 많은 판매량이죠. 알페온을 봅시다. 알페온은 현재 그 시장에서 22%를 차지하고 있습니다. 그건 거의 월 2000대에 육박합니다. 하지만 10월 이전에는 그 시장에 저희 지엠대우는 없었습니다. 기억하세요. 전세계에서 7.4초마다 한대씩 쉐보레 차량이 팔립니다. 쉐보레 브랜드는 내수판매를 증대시킬 것입니다. 믿어도 좋습니다.

3. 쉐보레는 새롭고 더욱 발전하는 미래를 반영합니다.
진심이냐고요? 당연하죠. 이게 이유입니다.

4. 쉐보레는 한국 소비자들에게 이익입니다.
어떻게요? 이전 보다 더 많은 선택권을 제공하기 때문입니다. 

올해는 회사 역사상 가장 공격적으로 신차를 출시한 해가 될 겁니다. 우리는 한국에 8개의 쉐보레 차종을 출시하려 합니다. 여기가 바로 제가 위에서 중요하다고 말한 부분입니다. 곧 한국 시장내의 모든 세그먼트에서 쉐보레 차량을 만나 보실 수 있게 될 겁니다. 출시될 차들 중 절반은 지엠대우가 이전에 경쟁하지 않았던 세그먼트에 속하게 됩니다. 

브랜드 교체는 지난 성과를 기반으로 이루어 질 것이며 새로운 기회들을 만들어 낼 것입니다. 쉐보레는 회사와 2만 명의 직원들에게 더욱 나은 미래를 제공할 것입니다. 고용안정성도 나아질 것이며 판매 및 수익신장 통해 더욱 많은 일자리를 창출 할 것입니다. 더 많은 수익은 곧 더 많은 투자를 의미합니다. (한국에 좋은 것이죠) 영업사원들은 더 많이 벌 수 있게 될 것이고, 부품업체들에게 더 많이 구매하게 될 것입니다. 그리고 가장 중요한 부분은 바로 소비자들에게 더욱 많은 선택권을 줄 수 있다는 겁니다. 이 모든 것이 모여 긍정적인 변화를 만듭니다. 회사, 직원, 주주 그리고 한국에게 말이죠.

순서는 어떻게 되냐구요? 카마로, 올란도, 아베오, 캡티바 순입니다. 이 정도까지만 말씀 드릴 수 있네요. 언제요? 얼마 안 남았습니다.

내일은 사명변경에 관한 이야기를 하겠습니다.
우선 완벽한 신차출시와 프레스 컨퍼런스로 쉐보레 브랜드를 소개해야겠죠.

Welcome to Korea Chevrolet! I am glad you are here!!

Dear Friends,
A bit of a brain dump, but here’s the move to Chevrolet as our primary brand just makes sense. Let me share some internal data to back up my points.

1. Korean customers like and want Chevrolet. 
 
Survey after survey has repeatedly demonstrated that our customers have been showing great interest in Chevrolet. Almost 90% of GM Daewoo vehicle owners are aware of Chevrolet. That’s 90% and remember, we have not done any advertising or proactive PR around Chevrolet. Nothing. And still, 90% of the Korean public is aware of the brand. However, customer interest is much greater than just “awareness”. Again, our surveys show that two out of every three of our customers prefer Chevrolet to Daewoo branded vehicles. At the present time, about half of all Lacetti Premiere owners are rebadging their vehicles Chevrolet Cruze and about 38% of all Matiz Creative owners are doing the same moving to Chevrolet Spark. Our customers are willing to pay their own money to change the brand on their cars. Quite simply, our customers are telling us that they want change.
Right now, I should stop right here, but I cannot help myself.

2. The Chevrolet brand will provide momentum to increase domestic sales. Domestic sales are not where they should be. Sure, we reclaimed the third position in Korea last year, but let’s be honest; we should be doing a lot better than we are. Chevrolet will enable us to compete in 50% more segments that we compete in today? What does that mean? More sales. Take Alpheon. It owns 22% of its segment…that’s almost 2000 vehicles a month in a segment that we did not compete in before October. Chevrolet will increase sales and remember, every 7.4 seconds, a Chevrolet vehicle is sold somewhere around the world. Changing the brand will increase sales in Korea. You have to trust me on this one.

3. Chevrolet will reflect a new, more prosperous future for our company.
Are you serious? Absolutely and here is why…
The rebranding will build on our past achievements and create new opportunities. Chevrolet will ensure a strong future for our company and our 20,000 employees, strengthening existing job security and creating new jobs through increasing sales and company revenues. Greater revenues will mean more investment (good for Korea), more money for our sales agents (good for dealers and sales agents), more purchases from our suppliers (good for our suppliers), and above all, more choices for our consumers.  All of this adds up to good change…for our company, our employees, all of our stakeholders and Korea.

4. Chevrolet will benefit all our customers in Korea.
How? It’ll give you more choices than ever before.

This year marks our most aggressive product launch schedule in the history of our company. We are planning to introduce a series of eight exciting new Chevrolet models to the Korean market. Here’s what’s important as I have said above…the Chevrolet product portfolio will soon cover most of the market segments in Korea, as half of these new car releases will be in segments which GM Daewoo didn’t have a product before.

What’s the order? Camaro, Orlando, Aveo, Captiva. That’s as far as I am going for now folks. When? Soon. Very soon.
I’ll talk to you more tomorrow about the company name change and my feelings about it.
Let me and my team get Chevrolet out the door with a flawless and very well-executed press conference and series of events first.
Cheers,

Jay

 

“쉐보레, 국내 자동차시장 중심에 서다!”
- GM DAEWOO 브랜드, GM 핵심 브랜드 ‘쉐보레’로 전격 교체
- 올해 신제품 8차종 출시 및 글로벌 수준 서비스 도입 통해 국내시장 공략 강화
- 회사명, 올해 1분기 중 ‘한국지엠주식회사’로 변경

2011. 1. 20
지엠대우오토앤테크놀로지(이하 GM DAEWOO)는 20일, 서울 장충동 신라호텔에서 기자회견을 열어 국내시장 입지 강화와 내수시장 공략을 위해 전 세계에서 가장 빠르게 성장하고 있는 ‘쉐보레(Chevrolet)’ 브랜드의 국내 도입을 전격 발표했다. 이에 따라 국내 출시를 앞두고 있는 신차와 기존 제품의 연식변경 모델 등 모든 신제품이 쉐보레 브랜드로 출시된다.

또한 회사는 글로벌 GM 내에서의 강화된 회사 위상에 발맞춰 회사명을 ‘한국지엠주식회사(GM Korea Company, 이하 한국지엠)’로 변경한다. 사명 변경은 올해 1분기 중 관련 절차를 마치는 대로 완료된다.

GM DAEWOO 마이크 아카몬(Mike Arcamone) 사장은 “새 브랜드 전략은 한국시장에 전념하기 위한 의지의 표현임과 동시에 한국이 글로벌 GM의 전략적 요충지로서 인정받고 있다는 의미”라며, “GM을 대표하는 글로벌 브랜드를 한국 시장에 소개하게 되어 기쁘고, 현재 성과에 안주하지 않고 쉐보레의 도입을 시작으로 더욱 과감한 변화를 시도해 나갈 것”이라고 밝혔다.

GM의 시장조사에 따르면 쉐보레 브랜드에 대한 국내 소비자들의 선호는 이미 상당한 수준인 것으로 나타났다. 아카몬 사장은 “쉐보레라는 새로운 성장동력을 발판으로 회사는 더 많은 제품 세그먼트에서 경쟁하게 됐고, 고객들은 보다 폭 넓은 선택권을 갖게 됐다”며, “이러한 변화는 회사는 물론, 임직원과 딜러 모두에게 성장의 기회가 될 것”이라고 말했다.

GM DAEWOO는 올해 유례 없이 공격적인 신차 출시 전략을 갖고 총 8차종의 신제품을 단일 브랜드 쉐보레로 국내 시장에 출시한다. 쉐보레 브랜드로 선보일 획기적인 신제품 라인업은 쉐보레 카마로 (Chevrolet Camaro), 쉐보레 올란도(Chevrolet Orlando), 쉐보레 아베오(Chevrolet Aveo)와 SUV(Sports Utility Vehicle) 신모델 및 프리미엄급 중형 세단 등을 포함한다.

아카몬 사장은 “연이은 신차 출시로 고객의 선택권이 확대되는 것은 물론이며, 판매 및 애프터서비스 네트워크까지 새로 정비해 국내 고객들이 쉐보레 브랜드의 우수한 판매 시스템과 고객 서비스를 경험할 수 있게 할 것”이라고 밝혔다. 또 “국내시장에서 쉐보레 브랜드의 장기적 성공을 보장하기 위해 필요한 지원을 아끼지 않을 것이며, 우리의 목표는 최고 수준의 고객만족과 고객의 로열티”라고 덧붙였다.

새 브랜드 전략은 모기업 GM이 글로벌 GM의 주요 생산 및 연구개발 거점으로서 GM DAEWOO의 역량과 회사의 가치를 인정하고 있음을 반영한다. GM DAEWOO의 2010년 연간 총 판매실적은 전년대비 20% 신장했으며, 쉐보레 브랜드의 글로벌 판매 증가에 힘입어 완성차 수출은 35% 증가했다.

한편, 지난해 쉐보레 브랜드의 글로벌 판매는 총 425만대를 돌파하며 평균 7.4초에 1대씩 판매됐으며, 쉐보레 브랜드로 판매되는 제품 4대 중 1대는 한국에서 생산됐다.

아카몬 사장은 “내수시장 판매실적 증가와 지속적인 점유율 향상, 그리고 글로벌 시장에서의 쉐보레 브랜드 성장에 기여해 온 2만여 임직원들의 헌신적인 노고가 있었기에 이러한 전략적 결정을 내릴 수 있었다”고 강조했다.

또한 “GM DAEWOO는 GM의 신차 개발과 생산의 주요 거점으로서 쉐보레의 세계적 성장을 이끄는 동력원”이라며, “앞으로도 내수시장 점유율과 수익을 확대하는 한편, 고객 서비스를 강화하고 신규고용을 창출함으로써 국내에서 회사의 입지를 더욱 강화하고자 한다”고 밝혔다.

새 브랜드 전략과 함께 GM DAEWOO는 회사명을 한국지엠으로 변경하며, 올해 1분기 중 사명변경 절차를 완료할 예정이다. 20일, 이사회도 열려 새 회사명이 검토됐으며, 이사회는 회사의 발전 방향과 임직원, 주주 및 모든 이해관계자들의 입장을 고려, 변경을 승인했다. 현재의 지엠코리아주식회사(GM Korea Co. Ltd.)는 사명을 유지하며, 캐딜락(Cadillac) 브랜드만을 담당하게 된다.

아카몬 사장은 “사명 변경은 글로벌 GM 내에서의 회사 위상 강화와 동시에 한국 시장에 대한 강력한 관심과 의욕에 따른 것”이라며, “변화의 주요 내용은 내수시장 판매 강화, 매출 증대, 강력한 고객관리, 고용창출을 포함해 회사가 목표로 삼는 한국 내에서의 발전을 반영하고 있으며, 두 가지 커다란 변화를 통해 회사가 중장기적 발전을 이루고 국내 소비자들과 한국 경제에 더 큰 기여를 하게 되기를 바란다”고 말했다.

1911년 창립된 쉐보레 브랜드는 스위스 태생 카레이서인 창립자 루이스 쉐보레의 이름에서 유래한다. 쉐보레는 GM의 4개 핵심 브랜드 중 하나이자 GM의 최대 글로벌 브랜드로서 2011년 창립 100주년을 맞이했으며, 글로벌 GM 총 판매량의 53%를 차지하고 있다.

한편, GM DAEWOO는 지난해 CKD(반조립부품)수출을 포함, 쉐보레 총 판매량의 25% 이상에 기여했으며, 글로벌 GM의 경차 및 소형차 개발본부로서 준중형차 쉐보레 크루즈(Chevrolet Cruze), 경차 쉐보레 스파크(Chevrolet Spark), 소형차 쉐보레 아베오(Chevrolet Aveo)의 디자인과 제품개발에 핵심적 역할을 담당했다.

아카몬 사장은 “쉐보레 브랜드는 북미와 유럽시장은 물론, 아시아와 남미시장을 포함해 전 세계적으로 성공을 거둔 글로벌 브랜드”라며, “앞으로 국내에서도 쉐보레가 고객들의 많은 사랑을 받을 것으로 확신한다”고 밝혔다.

문의: GM DAEWOO 홍보실(☎ 02-755-4043~4, 4048)
미디어웹사이트: http://media.gmdaewoo.co.kr
기업블로그: http://blog.gmdaewoo.co.kr
공식페이스북 : http://www.facebook.com/gmkorea
공식 트위터 : http://www.twitter.com/gmkoreatalk

 

For Release: 10:00 a.m. January 20, 2011(Seoul Time)

Chevrolet Takes Center Stage in Korea
- Chevrolet replacing GM Daewoo to be GM’s primary brand in Korea

Seoul – In a move designed to enhance its presence in Korea and to bolster its domestic sales operations, GM Daewoo Auto & Technology Co. (GM Daewoo) announced today that it is replacing the current nameplate with the world’s fastest growing automotive brand, Chevrolet. All of the company’s new product introductions and refreshments this year will be under the Chevrolet badge.

“This important new brand strategy is designed to strengthen our commitment to the Korean market, recognizing it as one of the strongest performing countries within GM’s global operations. We are well positioned to bring one of the world’s iconic brands to Korea,” said Mike Arcamone, President and CEO of GM Daewoo.  “We cannot afford to sit still, and instead, choose to make a bold move with the launch of Chevrolet in Korea.”

GM’s market research overwhelmingly points to consumer acceptance of the Chevrolet brand in Korea. “This new growth opportunity will allow us to compete in brand new segments and offer our customers more choices than ever before, resulting in a strong future for our company, our employees and our sales agents,” said Arcamone.

This year, the company will begin its most aggressive vehicle launch plan in its history and will have an all-new product lineup with the introduction of eight new models in 2011 under one brand platform, Chevrolet. The company’s new and exciting product portfolio includes the Chevrolet Camaro, Chevrolet Orlando, the Chevrolet Aveo global small car, as well as a new SUV and a new premium midsize sedan.

“Not only are we giving Korean consumers more vehicle choices than ever before, but in order to ensure Chevrolet’s long-term success in the domestic market, we are totally redesigning our dealerships, A/S networks and sales networks so that customers will be able to enjoy Chevrolet’s award-winning dealership experience and service,” said Arcamone. “Our main goal is to achieve the highest levels of customer satisfaction and loyalty.”

This next step of its evolution recognizes the company’s rich heritage and GM’s commitment to Korea which is one of GM’s primary production and engineering operations in the world. “Our sales increased 20% last year, our domestic market share increased double-digits and our exports soared 35%,” said Arcamone. “We are able to make this bold, strategic move to Chevrolet because of the hard work and dedication of our 17,000 employees, which has unflinchingly focused on increasing our domestic market share and supporting Chevrolet’s global growth in our export markets.”

According to GM, a Chevrolet is sold somewhere in the world every 7.4 seconds. Last year, more than 4.25 million Chevrolets were sold around the globe, and currently one out of every four Chevrolet vehicles is manufactured in Korea.

“As one of the main sources of product development and supply, our company has been fueling Chevrolet’s global growth for a number of years and with the significant changes that we are announcing today, our goal is to increase our domestic sales and market share, generate additional revenue, strengthen our relationship with the customers, create new jobs and expand our presence in Korea,” said Arcamone.

Founded in 1911 and named after famous, Swiss-born race car driver Louis Chevrolet, Chevrolet is one of GM’s four core brands and its largest brand. Chevrolet’s 100th anniversary this year marks the continuous success of GM’s first global brand with more than 4.25 million global sales in 130 countries around the world in 2010.  The Chevrolet brand constitutes 53 percent of GM’s business.

GM Daewoo played a lead role in the design and engineering of the Chevrolet Cruze global compact sedan, the Chevrolet Spark global mini-car and the new Chevrolet Aveo global small car.

“Chevrolet has enjoyed success in mature markets in North America and Europe, as well as in emerging markets in Asia Pacific, CIS countries, and Latin America,” said Arcamone. “We are confident our customers in Korea will embrace Chevrolet as well.”

About GM Daewoo
GM Daewoo Auto & Technology was established on October 17, 2002.  It has five manufacturing facilities in Korea as well as an assembly facility in Vietnam.  In addition, GM Daewoo provides market and brand-specific vehicle kits for assembly at GM facilities in China, Thailand, India, Colombia and Venezuela. 2010, GM Daewoo sold in Korea and exported more than 1.7 million units, including CKD products. GM Daewoo now produces vehicles and kits that are offered in more than 150 markets on six continents.  More information on GM Daewoo and its products can be found on the company’s website at http://media.gmdaewoo.co.kr/.

About Chevrolet
Chevrolet is a global automotive brand, with annual sales of more than 4.25 million vehicles in more than 130 countries. Chevrolet provides consumers with fuel-efficient, safe and reliable vehicles that deliver high quality, expressive design, spirited performance and value. The Chevrolet portfolio includes iconic performance cars such as Corvette and Camaro; dependable, long-lasting pickups and SUVs such as Silverado and Suburban; and award-winning passenger cars and crossovers such as Spark, Cruze, Malibu, Equinox and Traverse. Chevrolet also offers “gas-friendly to gas-free" solutions including Cruze Eco and Volt. Cruze Eco offers 42 mpg highway while Volt offers 35 miles of electric, gasoline-free driving and an additional 344 miles of extended range. Most new Chevrolet models offer OnStar safety, security and convenience technologies including OnStar Hands-Free Calling, Automatic Crash Response and Stolen Vehicle Slowdown. More information regarding Chevrolet models can be found at www.chevrolet.com.

CONTACT:
GM Daewoo Corporate Communications (+82-2-776-0468)