눈내린 디트로이트 북미 오토쇼에서 새해인사를 드립니다.
일요일 저녁, GM해외사업본부(GMIO)는 '쉐보레의 밤'을 개최했습니다.
이날 선보인 세 대 중 두 대가 지엠대우 차종이었기에 이를 보는 것은 짜릿했습니다. 바로 마티즈 크리에이티브(글로벌 명칭: 쉐보레 스파크)와 라세티 프리미어 (글로벌 명칭: 쉐보레 크루즈)였지요.
GMIO의 신임 사장 팀 리(Tim Lee)는 150명의 언론인을 대상으로 한 연설에서 GM의 글로벌 성공에 있어 쉐보레의 중요성에 대해 이야기했습니다. 이는 지엠대우에게 있어도 매우 중요한데 전세계에서 판매되는 쉐보레 차량의 네 대중 한 대는 한국산이기 때문입니다.
팀은 몇 가지 사실을 언급했는데 제가 요점을 추려보죠.
- 쉐보레는 가장 빠르게 성장하는 글로벌 브랜드의 하나입니다.
- 실제로, 매 7.7초마다 쉐보레 한대가 팔리고 있습니다.
- 2009년에 GMIO 국가에서 1백34만대가 팔렸으며 이는 쉐보레 전체 판매의 42.2%에 해당합니다.
쉐보레는 계속해서 글로벌 자동차 브랜드의 하나로 성장해 나갈 것이며, 우리 지엠대우 역시 세계 최고의 디자인, 엔지니어링과 생산의 일익을 계속해 나갈 것입니다.
곧 또 소식을 전하죠.
제이
Global Chevrolet Night
Greetings from snowy Detroit and the start of the North American International Auto Show. Sunday night GM International Operations hosted a Chevrolet night.
I was thrilled to see that two of the three featured vehicles were GM Daewoo based: the Matiz Creative/Chevrolet Spark and the Lacetti Premiere/Chevrolet Cruze.
Tim Lee the new President of GM international operations spoke to the 150 media guests and he spoke about the importance of Chevrolet to GM's global success. This is very important for GM Daewoo in that one of every four Chevrolet vehicles sold around the world come from out South Korean operations.
Tim touched on some facts, which I think are very important:
- Chevrolet is one of the fastest growing global brands.
- In fact, every 7.7 seconds a Chevrolet is sold.
-in 2009 GMIO countries sold 1.34 million units which is about 42.2 percent of total Chevrolet sales.
Chevrolet will continue to be one of the fastest growing automotive brands in the world and we need to do our part at GM Daewoo to continue to design, engineer and build the world's best vehicles.
Jay